Kjøpsvilkår

Bestilling

Når du fullfører bestillingen din, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen du har oppgitt.
Bekreftelsen inneholder informasjon om produkter, priser, faktura- og leveringsadresse.
Dersom noe er feil i ordrebekreftelsen, vennligst kontakt oss umiddelbart på info@bamburelief.se


Avbestilling av ordre

Dersom du ønsker å kansellere bestillingen din, må dette gjøres samme dag som kjøpet ble gjennomført og før kundeservice stenger.
Vi kan ikke kansellere en ordre som allerede er behandlet eller sendt.

Vi forbeholder oss retten til å avslå en bestilling dersom varen er utsolgt hos leverandør eller av andre forretningsmessige årsaker. Kunden vil i så fall bli varslet snarest og ikke bli belastet, eventuelt få kjøpesummen refundert.


Avbestilling på helligdager og inneklemte dager

Avbestillinger som gjøres på helligdager, røde dager eller inneklemte dager godtas ikke. På slike dager regnes bestillingen som bindende, ettersom vi ikke har mulighet til å behandle kundesaker i sanntid.

Avbestillinger må gjøres på vanlige virkedager og før ordren er behandlet eller sendt. Dersom avbestillingen kommer inn i helg eller på helligdag, kan ordren allerede være sendt til pakking eller levering, og avbestilling vil da ikke være mulig.

Eksempler på slike dager inkluderer, men er ikke begrenset til:
Nyttårsdag, Skjærtorsdag, Langfredag, 2. påskedag, Kristi himmelfartsdag, 17. mai, Sankthansaften, Julaften, 1. og 2. juledag.


Levering

Våre normale leveringstider er 4–10 virkedager.
Bestillinger lagt inn i helgene sendes tidligst neste virkedag.
Forsinkelser kan oppstå ved høy belastning hos transportører, noe som ligger utenfor vår kontroll. Vi ber om forståelse for dette.
Ved uteblitt levering uten forhåndsvarsel om forsinkelse, vennligst kontakt oss på info@bamburelief.se

Merk at du som kunde kan bli belastet for eventuell toll og merverdiavgift ved import av varen.


Skatter, toll og importansvar

BambusRelief™ selger produkter uten påslag for norsk merverdiavgift (mva), ettersom varene sendes direkte fra leverandør utenfor EU/EØS.
Ved kjøp er du som kunde den juridiske importøren av varen og er selv ansvarlig for å betale eventuell importmoms, tollavgifter og andre skatter som påløper ved innførsel til Norge.

Vi påtar oss ikke ansvar for disse kostnadene, og de er ikke inkludert i prisen som vises på nettstedet.

Ved å fullføre et kjøp hos BambusRelief™ bekrefter du at du aksepterer og forstår at:

  • Du står som mottaker og importør av produktet.

  • Du kan bli fakturert for importmoms, toll og eventuelle håndteringsgebyrer fra transportøren.

Vi anbefaler at du sjekker gjeldende toll- og avgiftsregler hos Tolletaten før du bestiller.


Priser

Alle priser på nettstedet vises i norske kroner (NOK).
Vi forbeholder oss retten til å endre priser ved endrede innkjøpskostnader, valutakurser eller trykkfeil.


Angrerett

Du har 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven, regnet fra den dagen du mottok varen.

Dersom du ønsker å benytte angreretten, må du gi oss skriftlig beskjed innen 14 dager etter at du mottok pakken.

Ved bruk av angreretten:

  • Kontakt oss på info@bamburelief.se og oppgi navn, adresse, e-post, ordrenummer og hvilke varer du ønsker å returnere.

  • Varene skal returneres snarest mulig og senest innen 14 dager etter melding.

  • Kunden betaler returfrakten og er ansvarlig for at varen returneres i uskadd stand, helst i originalemballasjen.

  • Ved brukte eller skadede varer kan det gjøres fradrag for verdireduksjon.

Angreretten gjelder ikke for:

  • Hygieneprodukter der forseglingen er brutt.

  • Spesialtilvirkede varer eller produkter med personlig preg.

  • Tjenester som er fullført etter uttrykkelig samtykke.

  • Varer som raskt kan forringes (for eksempel næringsmidler).

  • Løssalg av aviser eller tidsskrifter.


Reklamasjon og klager

Alle produkter kontrolleres før levering. Dersom en vare likevel er skadet eller feil sendt, forplikter vi oss til å rette feilen uten kostnad i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Ved reklamasjon:

  • Kontakt oss snarest på info@bamburelief.se og oppgi navn, adresse, e-post, ordrenummer og beskriv feilen.

  • Retur av varer må godkjennes av oss før de sendes.

  • Ved godkjent reklamasjon dekker vi returfrakten.

Ved eventuelle tvister følger vi Forbrukertilsynets og Forbrukerklageutvalgets retningslinjer (www.forbrukertilsynet.no).


Ansvarsbegrensning

Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som følge av produktet.
Vi tar heller ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes forhold utenfor vår kontroll (Force Majeure), slik som streik, brann, krig, naturkatastrofer, myndighetspålegg eller uteblitte leveranser fra underleverandører.


Produktinformasjon

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og utsolgte varer.
Fargeavvik kan forekomme avhengig av skjerminnstillinger.
Vi bestreber oss alltid på å presentere produktene så korrekt som mulig.


Informasjonskapsler (Cookies)

Vi bruker cookies i samsvar med lov om elektronisk kommunikasjon.
Cookies brukes for å forbedre din opplevelse på nettstedet. Du kan selv velge å blokkere cookies i nettleseren din.
Mer informasjon finnes hos Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom).


Personopplysninger

Ved kjøp hos BambusRelief™ godtar du vår personvernerklæring og behandling av personopplysninger i tråd med personopplysningsloven og GDPR.
Vi samler kun inn nødvendig informasjon for å behandle bestillingen din og kommunikasjon, og deler aldri opplysningene med tredjeparter uten rettslig grunnlag.


30 dagers fornøyd-kunde-garanti

Hos BambusRelief™ ønsker vi at du skal være trygg på kjøpet ditt. Derfor tilbyr vi en 30 dagers fornøyd-garanti:
Dersom du ikke er helt fornøyd med produktet, kan du returnere det og få pengene tilbake.

Vilkår for garantien:

  • Produktet kan være forsiktig prøvd, men må returneres i god stand – helt, rent og uten skader, flekker eller lukt.

  • Originalemballasjen og eventuelt tilbehør skal følge med.

  • Garantien gjelder i 30 dager fra mottak av varen.

Ved bruk av garantien:
Kontakt oss på info@bamburelief.se med navn, ordrenummer og hvilken vare du ønsker å returnere.


Illustrasjonsbilder og ekspertuttalelser

Bilder og portretter på nettstedet er illustrasjoner og representerer ikke faktiske kunder eller autorisert helsepersonell, med mindre annet er oppgitt.
Anmeldelser er basert på reelle kundeopplevelser. Ved medisinske spørsmål henviser vi til autorisert helsepersonell.


Uavhentede pakker

Dersom en pakke ikke hentes innen oppgitt frist og returneres til oss, regnes kjøpet som gjennomført.
I slike tilfeller refunderes ordrebeløpet minus 149 NOK, som dekker returfrakt, håndtering og administrative kostnader.


Gjenutsending av uavhentet pakke

Dersom du ønsker at vi sender pakken på nytt, tilkommer et gebyr på 199 NOK. Dette dekker ny frakt, returhåndtering og administrasjon.
Pakken sendes ikke på nytt før gebyret er betalt.


Godkjenning av kjøpsvilkår

Ved å gjennomføre et kjøp på www.bambusrelief.no godtar du våre kjøpsvilkår, inkludert leverings-, retur- og personvernpolicy.
Vi anbefaler at du leser vilkårene nøye før du fullfører kjøpet.